Wednesday, October 18, 2006

Tom Yam Hangus !!!!!

Waaaaa......cam ne aku bole lupak tutup api!!!

Memula aku masuk bilik aku kejut hubby aku...dia bangun....tp sesaat jek...pastu bum balik....hubby aku penat gak nyer...sbb kteorg baru balik dr bukak pose ngan staff opis sesame kat Sari Kuring.....pastu aku sesaje nk baring2 kejap....tau2 je aku terbangun dan terbau cam lauk rendang.....dlm mamai2 tu bole la pulak aku terpk dah raya ke...sape masak rendang....dak nik panaskan rendang ke???mana dia dpt rendang???lama aku terpk dlm mamai2 tu....

Tetiba baru aku teringat yang aku ade panaskan tom yam...cepat2 aku pakai tudung...keluar bilik....g dapur...tgk api dah padam....pastu dak nik bitau...yang tom yam tu dah lama kering dah....dia pun baru tutup dlm 5 minit cam tu....sabo je la aku nih....sib bek ade dak nik...kalo x...mmg kteorg sume rentung....alamatnyer mmg sah2 x raya...same ade raya dlm spital atau bwh tanah....hehe....sorry kepada my hubby n many thanks to dak nik.....

So,kene la masak kuah baru.....hubby aku kata x yah masak le....makan je ape yg ade...tp xkan aku nk bg hubby aku makan nasik kering.....makanya...aku tumis sayur bayam je....ngan panaskan lauk ayam masak merah smalam....

Pastu lagik aku lupak....beras dah abishhhhh...........hwuaa.....terpakse bitau hubby aku yg beras dah abishh....dgn serta merta....kteorg siap....kuar g circle K....carik beras....balik umah terus masak nasik....

- Lupe nk ambil gambo tom yam hangus aku tuh -

Pesan utk diri sendirik......to:Ork3d...

Tolong Amal kan doa dan surah2 sopaya tak mudah lupak
Awak tu muda lagik...

No comments: