Friday, October 20, 2006

Bonne Fete d'Idul-Fitri

SELAMAT HARI RAYA KEPADA SEMUA MUSLIM & MUSLIMAT
MOHON MAAF ZAHIR & BATIN

Waaaa......malam nih dah nk lik KL....x sabau rasenyer....tp sedey sket sbb flight delay....patut gerak kul 8...dah delay kene gerak kul 10 lebih....sampai2 mesti dah pagi kat Mesia....terus sahur la nampak gayanyer....skang nih aku kat opis hubby aku lagik....sbb kat umah x bole tenet...ntah pesal ntah....tetibe jek x bole....tensen tul...baju2 lum packing lagik.....nnt sat lagik pas hubby balik solat jumaat baru balik umah packing barang2....bukan banyak pun...stakat balik 7 hari jek....hehehe....tp mmg aku nk gune betul2 7 hari aku tu kat Mesia.....
Kangen Banget..................Kangen ama ayah,mak,adik2,keluarga mertua,sedara mara,kawan2....wah...ramai lagi la....x sabar2.....

Dendang Perantau

Di hari raya
Terkenang daku kepada si dia
Kampungku indah nun jauh di sana
Ayah serta bondaku

Di tepian mandi
Danauku hijau yang aman damai selalu
Nun di sanalah tempat aku bertemu
Aku dan dia

Apakan daya
Masa tak akan kembali
Hancur musnahlah semuanya
Impian yang murni
Tinggal menjadi kenang-kenanganku
Hanya rangkaian kata dan lagu
Dendang perantau

Ku Pohon Restu Ayah Bonda

( ...Duhai bonda duhai ayahanda Dengarlah rayuan anakanda Yang jauh di mata... )
Tanpa ku sedari airmata ku mengalir
Terdengar ayat suci seruan takbir
Betapa daku gembira dekat di samping keluarga
Di pagi mulia hari raya

( korus )
Kan ku sujud di kakimu bila kita bertemu
Kan ku cium tangan mu ku pohon restu
Oh maafkan daku kesalahan diri ku
Walau jauh di mata namun kau tak dapat ku lupa
Doa ku sepanjang masa agar kau bahagia
Ku pohon restu dari mu oh ayah dan ibu
Agar tercapai cita ku membela nasib mu

( ulang korus )

Kesalahan diri ku...

1 comment:

Anonymous said...

Selamat kembali ke pangkuan keluarga.
Selamat Hari Raya!