Monday, September 11, 2006

Class Perancis


Salamz,

Alhamdulillah...hasrat pertama aku dah tercapai...nk sambung belajar bahasa perancis...jadinya,ari sabtu ari tu,aku & hubby g
CCF kat Jalan Wijaya utk daftar...terus ari ni start kelas...aku pilih kul 10.00 sampe 12.00 sbb kalo pagi kul 8.00 tu cam awl sgt...mane nk iron baju,mane nk buat kan sarapan...karang takut x sempat...so,adalah lebih baik aku pilih waktu yg fleksibel,no rushing2...aku ambil kelas hari senin ngan rabu je selama 6 bulan start September sampe Februari '07...Bagi aku lebih baik smbg study balik drpd x buat ape2 kan??x kisah la belajar ape pun...sbb aku suka bab2 carik ilmu nih...makin aku carik makin byk yg aku tatau sebenarnyer...so,sbb tu la kene study...bila dah tau...oo...cam ni rupenyer...oo..gitu...mmg best sgt...smalam seharian aku duk belek2 frenster...cari memember mase kat SAMTEN dulu...ade yg dah ke iran,ke UK,ke italy walaupun kejap...sume nyer berjaya catat sejarah manis dlm hidup mreka...lebih2 lagi yg sambung study kat sane...sebut pasal futher study kat oversea ni...jadi sedih skit..yelah dulu lps je aku abis grade aku ade apply ke UK...Northumbria University kat New Castle...dah dpt tawaran pun tp...x cukup duit nk ke sana...apply ngan MARA...pun xdpt...dorang kate time tu loan ke oversea dibekukan...sedey tul...xpe la mungkin xde rezeki lagi nk kesana...lagipun kat Mesia time tu aku dah dpt offer keje...so,dari x buat pe2 lebih baik aku keje...rezeki jgn ditolak...walau ape pun...aku still semangat nk belajar kat luar negara...nk timba pengalaman...aku tau belajar dlm negara lebih jimat...tp pengalaman tu susah nk dpt bila kte belajar kat negara org...secara x lansung kte belajar budaya kat tempat tu, kte belajar bahasa dorang...mcm2 lagi la...selagi aku hidup selagi tu aku nk teruskan belajar...x kisah la kalo dah kawen skalipun...kawen tu bukan halangan...malah lebih berkat sbb dpt restu, sokongan dan doa dari suami...never stop until die...insya Allah kalo bole lps belajar perancis nih...aku nk sambung belajar Al-Lughatul Arabiah...dulu time skolah menengah dah penah blajar...tp hampeh...x hingat dah sume...sayang sgt x tumpu betul2 Bahasa Al-Quran tu...xpe selagi umur dipanjangkan Allah...selagi tu aku ade semangat nk belajar..."Ya,Allah kayakanlah aku dengan ilmu yg bermanfaat" AMINN....

No comments: